Silver 9/3

Även idag blev det ett dressyrpass i ridhuset.
Red samtidigt som Ingrid och kunde därför få lite råd och tips med galoppen som inte riktigt kännts hundra de två senaste dagarna.

Fick i höger varv tänka att han skulle galoppera på mer genom kroppen medan jag till vänster fick variera mellan att driva vänster bak och fånga så han satt kvar över höger bakben. I vänster varv vill han gärna gå iväg istället för att ta i. Jag måste dessutom hela tiden vara på min vakt var jag har vänster bogen. Han vill gärna lägga den och framdelen in till vänster och då funkar det jätte bra att tänka lite vänster sluta men istället för att flytta in bakbenen tänka att jag flyttar ut framdelen så jag får slutan. Hittade åt känslan ibland, fick till riktigt fina byten. Silver tyckte dock att det var jobbigt speciellt när jag kom åt vänster bogen lite extra.

Tog lite trav sen. I Höger varvet var han skit fin och det kändes som om jag flög fram på moln. Framme med näsan, tröck på till handen och jag kunde ändra och reglera som jag ville. I vänster varv vill han ju däremot doppa ner och in näsan lite men när jag fick lägga upp grundtempot lite hittade vi känslan där också och OJ vad roligt det är att rida då :D Kändes som om jag hade kunnat rida runt hur länge som helst.

Imorgon ska han få sig en välförtjänt vilodag :)


image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0