Ridning x 2

Efter jobbet idag åkte jag ut till stallet och red ett pass på Silver i ridhuset.

Han kändes riktigt rund och fin i värmningen. Började sedan jobba galoppen som vi har haft lite svårt att hitta det rätta flytet i på slutet. Jobbade mycket tempoväxlingar, från ökad galopp ända ner till piruettgalopp och tillbaka igen, med alla stegen emellan. Gjorde även enkla bytena som dom ligger i Msvb:4 och de funkade riktigt bra.

Han blir som alltid passet efter han vilat lite seg i fötterna och super pigg i huvudet så vi hade till och med hovarna ordentligt iväggen ett tag...

Jobbade även lite byten innanför spåret. Otroligt nyttig och svårt, Silver vill jätte gärna skjuta ut vänster bogen och falla lite till vänster i bytena och de syns så tydligt när man ligger två meter innanför spåret rakt emot speglen ;)

Gjorde även två serier som han satte klockrent.

Tog även lite trav efter att vi pustat och han kändes riktigt fin i båda varven idag :) Kunde variera en massa utan att tappa läget. Super kul :D

Sen när jag ridit klart Silver frågade Anna om jag ville sitta upp och rida hennes häst en stund, och det tackar man ju inte nej till. Så hon promenerade av Silver medan jag red på hennes fina lilla häst Arrogant.
Är så nyttigt att sitta på lite olika hästar ibland, har blivit alldeles för lite med det på slutet.
Och jag tror även Anna fick med sig en del av att se mig rida och lite tips och inspiration att fortsätta. Är ju alltid nyttigt och roligt att se sin häst ifrån backen ibland. När Anna sen satt upp såg han riktigt fin ut!

Var väldigt roligt så jag hoppas jag får förmånen att rida fler gånger :)



image description

Kommentarer
Postat av: zolia

vilken bra blogg du har! Jättefin bild på er? :D gillar hur du skriver om ridningen!

2012-03-12 @ 12:01:17
URL: http://zolia.blogg.se/
Postat av: Team Nyrk!

Hello, vilken fin blogg ni har! :)

Kolla gärna in hos oss, kram!

2012-03-12 @ 16:16:41
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Postat av: Kajsa

BLOGGTÄVLING OM VITA RIDBYXOR!

http://kajsaochtuva.blogg.se/2012/march/tavling-om-vita-ridbyxor.html



BLOGGTÄVLING OM PRESENTKORT PÅ RUNNS.SE ELLER ERIKASGARDEROB!

http://kajsaochtuva.blogg.se/2012/march/tavla-om-ett-presentkort-pa-erikasgarderobse.html

2012-03-12 @ 19:17:35
URL: http://kajsaochtuva.blogg.se/
Postat av: Anna

Det var kul att se =) och det kändes ju bra efteråt också =)

2012-03-13 @ 00:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0