Träning

Åkte ner med Silver till Sundsvall i onsdags eftermiddag där det var träning för Camilla Toll.

Var riktigt hemskt att köra och jag är otroligt tacksam att jag hade med mig Emelie som moraliskt stöd och sällskap.

Började jobba galopp och byten på serpentinbågarna. Gick rätt bra bara jag kommer ihåg att rida lite mer framåt så han verkligen byter genom ryggen och inte bara i benen.
Jobbade sen lite serier och där måste jag sluta slarva och rida igenom hela serien. Går ju inge vidare om man inte ens kan rida diagonalen ordentligt ;)
Lite piruettjobb blev det också innan det var dags för traven. Fick jobba på att få i bakbenen och sen fick vi även leka lite mot passage och piaff. Jag vet ju inte riktigt vad jag letar efter då jag aldrig gjort de förut men med mycket guidning hittade jag konceptet där också:)

Valde sen att lämna silver kvar på klubben då jag inte tordes köra hem honom.

Igår jobbade vi vidare på samma sätt - piruetterna. Han kändes dock lite mör i kroppen så de var svårare att hitta det jämna suget fram till bettet utan det blev ibland lite glapp kontakt.

Roligt och inspirerande :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0