Träning dag 1

Idag åkte vi då ner till sundsvall igen, det var träningsdags för Camilla Toll.

Hade turen att få med mig både Kicki, Ingrid och Lena. Super roligt med trevligt sällskap i bilen och hej vad fort det går med tre hästskötare ;D Riktigt lyxigt, tack igen för hjälpen :D

Började jobba galoppen, i början hade jag en halv dan känsla och fick beskrivet sen att han var kort i halsen och lång bakom sadeln efter lite galoppjobb kändes det mycket bättre och vi kunde tillslut göra både fyror, treor och tvåor. Jag måste komma ihåg att vara tydlig emellanåt bara. Jobbade med lite piruetter och sedan ökning, upptag och byte. jag blir som vanligt alldeles för långsam i hjälpgivningen och kvar i tex förhållningen och då är de svårt att få hästen kvick ;) men bättre blev det :)

Sedan var det dags för lite travjobb. Fick varva med att tänka passage och sedan rida lite framåt utan att han gick iväg och lämnade bakbenen. Svårt men jag hade en riktigt trevlig känsla i handen, de vi är ute efter mer är ännu mer tryck att bakbenen ska bli kvickare och komma längre in under magen och han ska komma upp lite från backen :) Men emellanåt kändes han riktigt fin.

Sen blev det lite jobbigt och han (och jag med för den delen) fick mjölksyra i musklerna.

ser fram emot träningen imorgon då jag har Fius med mig som hästskötare ;D

// Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0