Träning

som jag nämnde igår har Fia och jag bestämt oss för att ta upp träningen igen.

Jag tycker det är väldigt viktigt att göra någonting utöver ridningen. Både för att du får ännu bättre kondition, styrka och ork, för att du mår bättre och blir gladare och samtidigt hjälper det oss ryttare att faktiskt se på oss själva som idrottare. Något vi är fruktansvärt dåliga på idag.

Sedan att du märker resultat i ridningen, gör ju det ännu lättare att motivera sig.

Det viktigaste när man ska komma igång, tycker jag är att hitta en träningsform som man tycker är rolig och som passar in i livet både tidsmässigt men även ekonomiskt.
Jag har så många gånger försökt mig på att börja springa. Det ser så fantastiskt skönt ut för dom som tar sig ut. Men när jag väl gör det inser jag hur otroligt tråkigt jag tycker det är, vilket leder till att jag slutar redan efter två gånger (om jag ens tar mig ut en andra gång)

Jag har fastat för Friskis och Svettis, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att mamma varit gympa ledare sedan innan jag föddes, var med och startade F&S här i stan och vi har varit med henne sedan vi var små.
Men jag gillar upplägget, det är en fast tid (jag kan inte sitta i soffan dom där extra tio minuterna), det finns en massa pass att välja på under veckan (ingen anledning att säga att man inte kan eller hinner), det är till musik och framför allt är det en härlig mix. Du får med dig både kondition, smidighet, styrka, avslappning och, det vi ryttare fuskar nått fruktansvärt med, streching av hela kroppen.

På sommaren har dessutom jag och min sambo fastnat för inlines åkning. Men det är väldigt svårt att göra nu när snön är här. Funderar däremot på om jag ska ta upp längdskidåkningen igen, har ett par skidor stående nere i förrådet. Men då var det ju det där med tiden igen. Jag måste själv planera och ta ansvar för att det görs.

Så tills vidare har vi som plan att gympa två gånger i veckan.
Nästa pass är inbokat imorgon, får vi se hur det går med all träningsvärk ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0