Träning för Camilla.

Idag packade vi alltså in oss i bilen och åkte ner till Kungsnäs för träning för Camilla Toll.

Började med att checka av hur det varit sen sist och började sedan med galoppjobbet.
Fick först rida lite öka, minska på volten så att han skulle bli lite kvickare, framförallt i vänster varv. Hon tyckte som oss att galoppen blivit riktigt bra sen sist och att han var fin i formen.

Jag har ett helt annat sug fram till handen nu i galoppen jämfört med tidigare. Sen red jag slingan som ligger i Msvb:4 med enkelt byte och sedan byte på ett V. Jag måste vara jätte noga med att verkligen rida fram efter enkla bytet så att jag får bytet sedan ordentligt genom ryggen. Gjorde även ökningen, förvändgalopp, byte åt båda håll och det var inte något problem.
Fick jobba lite enklabyten på serpentinen och komma ihåg att även fast jag ska ner i skritt inte bromsa in honom utan verkligen engagera ner i skritt och sedan kvickt få svaret för fattning.

kort pust och dags för trav. Hon tyckte även den var bättre en sist men frågade om hon kunde få sitta upp några varv och peta in bakbenen ytterligare ett snäpp.
Efter fyra-fem varv fick jag sitta upp igen och hon var nöjd med jobbet jag gjort på honom, hon tyckte både att han blivit mycket starkare och att jag hade ett mycket bättre sug fram till handen, även om jag tycker att jag allt för ofta tappar det i traven.

Och det blev en jätte stor skillnad för mig. Jag fick en riktig aha upplevelse, bakbenen lite längre in under kroppen och mer rygg under rumpan ;)
Fick dessutom rida halvhalterna på ett lite annat sätt där jag skulle tänka att jag bromsade upp frambenen istället för bakbenen. Och att jag skulle tänkte liiiiite lite sluta i högervarvet både i hörnen och på volterna för att han inte ska krypa in med näsan och släppa kontakten. Vilket fungerade super bra i högervarvet men inte alls lika självklart i vänster.

Tyvärr hittade vi inte kabeln för att ladda filmkameran innan passet idag utan de enda jag så småningom har att bjuda på är ett kort travklipp filmat med Iphonen. Men imorgon är förhoppningsvis både kameran med och laddad.



image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0