Träning för Camilla dag 2

Idag började vi med att rida igenom Msvb:4an. Var väl inga större katastrofer men Camilla tyckte att vi skulle kunna göra ännu bättre öppnor, med mer böjning, bättre energi i skrittpiruetterna och att upptagningarna efter ökningarna behövde bli bättre.

Så vi jobbade lite extra på det i just den ordningen, öppnorna var ganska enkla att rätta till jag behöver bara tänka ännu mer på att behålla traven igång, ta med mig känslan från hörnet och att böja lite till precis bakom sadeln.

Skrittpiruetterna blir ju lättare om vi får vända ett helt varv, han stannar lätt upp första steget då jag håller på att förbereda. Så där vi jag tänka att han nästan skulle trava i bakbenen då jag vände.

Nästa projekt blev ökningarna med upptagning och då speciellt upptagningen i vänster varv. Här hittade vi våran akilles häl tror jag. Jag lyckas manövrera och täcka över det ganska bra i själva programmet men ska vi ändra någonting så tycker herr Silver att det blir lite för jobbigt och försvarar sig med att antingen slänga sig själv och rumpan till vänster eller att byta kors och tvärs åt alla håll och kanter. Så det fick vi jobba ett tag på, fick tänka öppna både på diagonalen och efter fyrkanten för att få tag på delarna och kunna öka utan att han bytte linje eller bytte galopp.

Så nu har vi lite att fortsätta jobba med.

Fia hade med kameran idag så jag ska ta och klippa ihop en snutt och publicera här (:

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0