En härlig morgon.

Var i stallet runt åtta, tog in och borstade Silver. Hade sån tur att alla Radons grejor passade även honom (bortsett från benskydden som knappt räckte runt ;p)

Promenerade ett tag i ridhuset tills Ingrid dök upp. Red i alla gångarter och försökte bara hitta knapparna. Otroligt roligt men också svårt då han och Radon inte är speciellt lika att rida. Innan bytena på Radon har jag alltid fått tänkta att jag ska ta tillbaka galoppen och på Silver är det precis tvärtom, så det tar nog ett tag innan man ställer om sig.
Jag inser också vad samspelta jag och Radon är, på gott och ont, för han tar att jag flyttar mig i sadeln i ökningarna, hänger kvar lite i vänster tygeln och blir kvar lite för länge i förhållningarna. Det gör inte Silver, vilket är fantastiskt nyttigt.

Han har iallafall ett fantastiskt temperament och kliver bara in och gör det han ska vilket är otroligt skönt!
Duschade av och parkerade in honom för lite käk innan det var dags för Radons tur.

Fortsatte jobba på skolorna från idag och även om han knorrade lite på att han tyckte det var jobbigt så var det mycket bättre. Även galoppen var lite bättre idag, han blir dock lite kort i vänsterbytena speciellt i serierna så det ska jobbas på. Fick dessutom order om att jobba lite piruetter, så jag startade med arbetspiruetter på volten innan jag gick in och gjorde dom som dom ligger i intermedier 1, första gången var dom lite väl stora och lite väl många språng. Andra gången vågade jag faktiskt centrera lite bättre och vänster piruetten blev förvånandsvärt bra. Tar fortfarande lite för många språng att komam runt ett helt varv men så går det om man är liten ;)


Jag längtar redan tills imorgon då jag får rida igen :D

// Mia (:


Kommentarer
Postat av: Ingela J

Så kul Mia!

Önskar dig verkligen lycka till med din nya vän :)

2011-07-22 @ 22:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0