Träningshelg (:

Vi var som sagt uppe hos mormor och morfar fredag till lördag, de blev så glada över att vi kom (:

Igår kväll lastade vi Silver och åkte ner till sundsvallsridklubb för att träna för Camilla.
Jobbade bara galopp då det är där jag har haft svårast att hitta knapparna, var väldigt nyttigt då jag vågade rida mer eftersom hon vet precis var gränserna går.

Började jobba lite på volten med att han skulle bli kvickare, redan från fattningen, så fick göra massor med fattningar och avsaktningar till skritt. Sedan fick jag jobba serier både fyror och treor och diagonaler med tre byten utan att räkna. Det svåra med det är att tajma, att varken gör för mycket eller å andra sidan bara bli passagerare. Vi fick till några hyffsade (:
Fick sedan rida lite slutor i galopp och även ökningar där jag ska satsa så mycket mer än jag tror, här var det väldigt skönt att vara i det stora ridhuset så inte väggen kom så fort ;)
Efteråt var både jag och Silver jätte trötta :)

Jag parkerade kvar honom i en av uteboxarna på SRK och åkte hem och sov lite.

Tio över sju imorse satt jag till häst igen.

Även idag blev det i princip bara galoppjobb. Idag var vi lite möra i kroppen och jag som jobbat så mycket med att kunna sitta kvar med höger höft framme i högergaloppen åkte plötsligt bak med vänsterhöft i vänster galoppen, vilket betyder att Silver tog chansen och la in lite byten här och där, att det ska vara så jädra svårt att sitta stilla... Fick jobba jätte mycket på att få honom mer loss, mer formad och rund i innersidan och ändå vara kvick och engagerad. Svårt men roligt (: Fick även göra lite piruettjobb där jag i fortsättningen också ska leka med dom på den lilla fyrkanten så man bara vänder två språng och rider ur den, så jag verkligen kan rida in i den och få honom att svara för skänkeln när jag vill gå ur den.

Nyttig träning och väldigt roligt.

Radon har jag även i helgen lånat ut till Ingrid så hon har trimmat både lördag och söndag.

Resten av dagen ska jag bara vara, ligga i soffan, gå en promenad och umgås med min sambo, sista semesterdagen och tyvärr tråkigt väder men vi ska ta vara på den på bästa sätt ändå. För imorgon drar jobbet igång för fullt igen med både ridläger och mackjobb (:

Radon får vara modell eftersom jag fortfarande inte har några nya bilder och inga på Silver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0