Tävling Övik 20-21aug

Tror alltid att jag ska hinna/orka så himla mycket när jag är ledig.. Här kommer det iallafall:

Mötte upp Mia i stallet vid 9 tiden på lördagmorgon. Badade och knoppade lurvbollarna för att sedan packa in alla grejjer i transporterna. Klockan var nog närmare halv elva innan vi rullade iväg. Och första stoppet blev redan dryga kilometern bort på jobbet för en kopp kaffe och bulle ;)


Packning..

Väl framme i Övik (Himla nära jämfört med Umeå..) så visade det sig att de hade flyttat fram starttiderna ytterligare en timme. Så vi som redan var i god tid fick helt plötsligt ännu mer tid. Men hellre det än tvärtom!


Innan avfärd..

Upan kändes fin på framridningen. Kändes dock sådär inne på banan. Fick honom inte riktigt med mig och då blir han lite lång och kantig.. Vilket drar ner på varje bedömningsgrupp. Slutade på ca 59% i MSVB:4 och en 8:e plats av 16. Dock var domarna vääldigt skilda åt i poängen. En hade mig som 2:a och en som 10:a och en 12:a. Ibland blir det helt klart knasigt i bedömningssporter.

Söndag: MSVA:1 debut! Hurra! Ösregn! Gick helt okej, fick åtminstone 5:or på pirutterna och gjorde en riktig klantmiss i serien som jag tar all skuld för. Började nämligen jättebra och sen tappade jag fokus helt innan sista bytet.. Fick som sagt ca 60% i den klassen och är jättenöjd med det! Mina ridbyxor hade fortfarande inte torkat när jag kom hem till Härnösand på kvällen..


Kanske det bästa med att tävla i övik.. ;)

Mias mormor bor lämpligt nog i Övik så vi fick sova där på natten. Verkligen full serivce med färdigbäddade sängar och mat på bordet när vi kom hem! Vi fick även världens mega baota matsäck med oss till tävlingsplatsen på söndagen. Lyxigt värre!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0