Silver 5/3

Oj helt otroligt vad tiden går fort. Har inte riktigt reflekterat över det innan men insåg nu när jag skrev in datumet att det redan är mars...

Igår red jag alltså ett pass i ridhuset.
Fick otroligt bra hjälp av Ingrid i helgen, helt otroligt mega bra att ha en sån engagerad tränare.
Började värma och han kändes riktigt rund och fin.

Efter att ha pustat blev det lite galopp jobb som herr häst tyckte var sååå jobbigt. Vi håller på att knata oss över ännu ett av dessa enorma trappsteg man hela tiden stöter på i ridningen och just nu är det lite jobbigt att skjuta på istället för iväg med bakbenen. Blev lite skolor, tempoväxlingar och byten i galoppen och det blev bättre och bättre. I början svarade han inte på skänkeln så bra som jag ville och han blev dessutom lite tom och glapp i handen. Men allt blev bättre efter lite jobb.

Efter att ha pustat igen tog vi tag i traven och där känns det som att vi (efter helgen) hittat ett snäpp till. Hade ett härligt sug fram till bettet och jag kunde dessutom ändra honom utan att tappa det. Även här blev det skolor och tempoväxlingar.

Avslutade med att jogga ner och han är helt med på nu att vara låg och rund utan att man behöver påminna honom. Jag tycker dessutom att han fått en riktigt fin och maffig halsmuskel.

Super roligt! Idag har han varit ute i skogen med Kicki och dom hade haft en underbar tur :) Imorgon blir det dressyrjobb igen :D


Har bara halvtråkiga ridbilder på Silver, så idag får fina Radon vara modell

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0