Träning dag 2

Började även idag med galoppjobbet.
Piruettjobb först som fortfarande är väldigt jobbigt, jag blir för seg vilket leder till att hans bakben också blir långsamma. Han har dock lättare till vänster en till höger, precis tvärtom mot för Radon.

Vidare till serierna, i första hade vi en miss där jag inte hade honom tillräckligt mellan hjälperna. Men sen satte vi både fyror, treor och tvåor utan problem. Fick även jobba lite med att byta fram och tillbaka, även här är jag alldeles för långsam. När man ska göra ettorna hinner man inte tänka utan man måste lita på att första bytet funkar när man gör hjälpen för nästa.

Lite travjobb även idag och jag hade mycket bättre gung genom kroppen. Red skolorna ur St George, emellanåt kändes han riktigt fin och framförallt öppnorna flöt på riktigt bra, sen försvarar han sig ibland när han tycker det är lite jobbigt med att dyka och dra in nosen (även om det kommer mer och mer sällan nu för tiden). Fick även jobba trav- tanken passage- trav igen.

Mycket roliga träningspass och vi är laddade och inspirerade att fortsätta. Och oj vad jag längtar tills tävlingssäsongen drar igång :D

Idag får han en lång skrittpromenad också passar vi på att vaccinera. Imorgon får han gå ut i skogen med Kicki så det blir två lugna dagar såhär efter träningshelgen :)

// Mia

Fina Radon får stå för bilden idag, här under ärevarv i Östersund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0