Silver 10/1

Red ett pass i ridhuset imorse.

Tog på kandaret och började jogga fram, han kändes riktigt rund och fin men var väldigt på.

Efter värmingen blev det galoppjobb med byten, piruettjobb, öppnor, slutor och en massa växlingar fram och tillbaka.
När jag har kandaret på funkar galoppen lite bättre. Av någon konstig anledning vågar jag rida på mer framåt när jag har kandaret och jag får du en rundare galopp, ännu mer över ryggen.

Gick över och jobbade trav efter att vi pustat lite och försökte mest hitta flytet. Jobbade lite skolor, övergångar och även här en hel massa tempoväxlingar.

Han kändes helt okej. Men otroligt pigg.
Det roliga är att även om jag jobbar galoppen bäst på kandaret har jag mycket lättare att hitta ett bra flyt och ett jämnt tryck i traven på tränset. Så det är ju tur att man kan varva mellan de olika och dessutom vet jag ju vad jag letar för känsla i trav respektive galopp ;)

Det är i alla fall otroligt roligt att rida :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0