Vikten att ha ögon på sig ofta.

Något jag tycker är jätte viktigt och som man ofta glömmer bort är vikten av att ta kontinuerlig hjälp.

Med det menar jag inte att det räcker med att rida för en månadstränare utan man behöver ha ögon på sig ofta.
Det är så lätt att lägga till olater, att fuska i ridningen och att försämra sin sits.

Jag tror att man behöver hjälp från sin hemma tränare minst 1-2 gånger i veckan för att få bra resultat. Sedan är det självklart roligt att rida för andra tränare också, men det tycker jag bara ska vara en ytterligare imput.

Det är väldigt lätt att gå över ån efter vatten och jag tycker man ska titta en gång extra vad som finns att erbjuda på hemmaplan

En otroligt viktig sak enligt mig är dessutom att ska kunna lita till 100 % på sin tränare och att man kan ha en öppen dialog även om det som inte direkt rör träningen.

Jag har den otroliga förmånen att jag har en otroligt engagerad tränare på hemmaplan. Som är intresserad, inte bara av det vi gör under lektionstimmarna för henne, utan om allt som händer oss. Eftersom jag dessutom rider samma klasser som henne eller iallafall befinner mig på samma tävlingar får jag otroligt bra hjälp på framridningarna och hon följer dessutom så ofta hon kan med mig när jag åker iväg och tränar för tillexempel Camilla för att kunna på bästa sätt plocka gobitarna ur det för vidare träning.

Vi har ett upplägg som fungerar suveränt för mig och jag är otroligt tacksam för all hjälp jag får! Ovärdeligt!



Ända bilden jag hittade på oss tillsammans ;) här under uppladdning inför tävling juni 2009

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0