Silver 9/2

Red ett pass för Ingrid imorse.

Började värma på egen hand, han kändes riktigt fin och jag hade mer luft i höger galoppen idag när jag började än i förrgår.
När Ingrid kom började vi jobba lite skolor i galoppen för att få den mer bärig och lite mer luft under hovarna.
Efter lite pust blev det travjobb, även här skolor och massa tempoväxlingar för att hitta bästa sug och för att kunna få in bakbenen lite längre in under magen. Fick vara på honom lite och vi hittar det emellanåt även om det är sjukt jobbigt för både mig och Silver, Ingrid är av någon konstig anledning mest nöjd när jag nästan håller på att studsa upp i bjälkarna i taket, men det får man väl ta ;)

Sedan skulle vi ta lite galopp igen och lite bytes jobb. Silver var väldigt väldigt på efter travjobbet och bara jag andades kändes det som att han skulle explodera. Så det blev väldigt svårt att jobba byten, men jag skulle så gärna vilja ha honom så på och med så mycket galopp men jag vill helst kunna göra någonting utan att han flyger i luften och efter ett tag lyckades vi faktiskt göra en serie i vart tredje utan hopp och studs :D

Roligt roligt

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0