Silver 21/2

Idag red vi som sagt ett pass för Ingrid.
Jobbade först lite galopp med byten, tempoväxlingar och skolor.

Sedan ville Ingrid se den fina traven jag hittade i helgen och vi hittade tillbaka till den direkt idag också. Jag fick verkligen en Aha upplevelse när Camilla satt upp några varv. Jag fick en bild till min känsla och den kan jag ta med mig i travjobbet nu. Blev även här lite skolor med fokus på ingången i diagonalslutan bland annat.

När vi pustat och tyckte att vi nästan var klara sa jag att vi måste ta upp piruettjobbet igen (som legat på is rätt länge nu) och att jag ville ha hjälp med det nu i början. Så vi provade att göra en arbetspiruett på volten och han har blivit så otroligt mycket starkare i kroppen så det kändes inte speciellt svårt. Gjorde någon åt andra hållet också och andra gången tyckte han det blev lite väl jobbigt och provade två lösningar, att antingen göra den mindre av sig själv eller gå iväg lite. Men trots att vi inte jobbat så mycket med dom är de inte så långt borta :)

Det är så roligt att rida :D


Kommentarer
Postat av: Linnea

Är det Ingrid Nyström du tränar för?

2012-02-22 @ 10:54:58
URL: http://youngridersdressage.se
Postat av: Linnea

Svar:

Jaha :) är hon bra att träna för?

2012-02-22 @ 13:15:48
URL: http://youngridersdressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0