Silver 14/2

Imorse red jag ett pass i ridhuset för Ingrid.

Eftersom jag varit krasslig några dagar så har han ju tagit det mer eller mindre lugnt sedan i torsdags.
Började med att jobba ryggningar och skrittpiruetter. NYTTIGT! Man glömmer gärna och ofta bort att jobba dom då det är så väldigt lätt att gå över och jobba trav och galopp så fort man har värmt.
Fick till några bra efter ett tag.

Sedan blev det galoppjobb med skolor efter långsidan. Sedan red jag in diagonalt och red motställd skänkelvikning till X och sedan öppna mot kortsidan, i båda varven med lite byten emellan. Sedan utvecklade vi det till diagonalsluta/Öppna på samma sätt. var lättare till höger än till vänster..

Efter pust paus blev det trav och jag hittade ett härligt sug. Jobbade på mer böjning i öppnorna vilket både jag och Silver tycker är jobbigt. Dock känns det ibland som att balansera på en slaklina och när jag ändrar något tappar vi det fin fina läget. Men vi hittar tillbaka snabbare och snabbare och det är så otroligt roligt att rida :D


Koncentrerat ekipage ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0