Träning (:

Igår packade vi in Silver i transporten och åkte ner till Kungsnäs för att träna för Maria Eriksson.
Hade dessutom turen att få med mig världens bästa hästskötare Fia (:

Började med att trava lite på volten bara så att Maria fick se lite hur han funkade. Vi jobbade på att få upp honom lite i formen och även på att hitta en bra rytm och lika stora steg hela tiden. Jobbade vidare i galopp på samma saker, där jag dessutom fick minska volten med tagen bakdel.

Efter lite skrittande jobbade vi lite skolor. Och både öppnan och slutan efter långsidan var hon nöjd med :D
Däremot diagonalslutan var sådär. Behöver få honom att ta skänkeln framåt även i slutan så han inte tvärar för mycket.

Växlade in lite byten emellan åt och även lite längningar. Hade en riktigt trevlig känsla och ett bra tryck fram till handen :D Roligt roligt :D

Idag har jag jobbat hela dagen sen tog jag och Silver oss en promenad i det fina vädret.
Sedan har jag lyxat till det och varit iväg och fått massage. Vi kan väl säga att de satt fast lite, har haft mystiskt ont i huvudet någon vecka ( och jag har aldrig ont i skallen annars) så vi gissade att de var i rygg och nacke det satt och mycket riktigt har det mesta släppt och huvudvärken är så gått som bort blåst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0