Dag 2

Att jag började rida var egentligen bara en slump.

Ingen i min familj är ett dugg hästintresserade utan det hela började med att mina två bästa kompisar i första klass ( jag skulle alltså precis fylla sju) ringde mig en tisdag kväll och sa att dom skulle få börja rida dagen därpå.
Avundsjuk som tusan blev jag och jag tror jag i princip tjatade ihjäl min stackars mamma den kvällen.

Men tur som en tokig fanns det plats i deras grupp och jag fick börja på ridskolan redan dagen därpå. Så det var inget genomtänk beslut direkt.

Det var skräckblandad förtjusning de första gångerna, men idag är det bara jag av oss som fortfarande håller på :)

Redan efter bara några veckor blev jag skötare på en av stallets C-ponnysar och tillbringade nästan all ledig tid i stallet även om jag bara red en dag i veckan. Och på den vägen är det ;)


Rusty min allra första sköthäst (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0