Hemmapysslardag

Hejhopp! Skrev tentan i torsdags och har sedan dess haft några lediga dagar. Supershärligt att inte behöva stressa i stallet och så. I lördags hade min käraste lillasyster inflyttningsfest i sin lägenhet. Roligt!

Vet inte riktigt vad som hände igår när jag red. Tappade iallafall stigbygeln 2 gånger. Första gången var när vi joggade fram under lättridning. Höll verkligen på att skratta ihjäl mig! Kan tycka att jag åtminstone borde klara av att jogga fram utan större problem ;) Sen tappade jag den andra stigbygeln när vi galopperade. Då gav jag upp och kortade stiglädren ett hål. Insåg att det kan ha varit för att jag hade stallskorna och chaps istället för ridstövlarna. Men det kändes himla löjligt!

Idag blir det något seriösare ridning då jag ska rida lektion för Ingrid vid 16. :) (med RIDSTÖVLAR) Och senare på kvällen är det teorilektion med måndagskvällsgruppen.

Nu innan det har jag bara passat på att pyssla här hemma. Tvättat tävlingsgrejjerna + våra kläder. Dammsugit, källsorterat och plockat lite allmänt. Har även promenerat och hämtat ut nästa kurslitteratur och ätit lunch med Elin. Lagom ansträngande sådär :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0