Svårt

Ja igår blev det som sagt en uteritt tillsammas med Fia och Upan för Silver. Dom skötte sig kanoners!

Radon fick jobba i ridhuset, traven kändes fin medan galoppen kändes sådär. Han blir gärna stark och lite lång när han tycker det är jobbigt, men det kändes som om vi var på rätt väg.

Idag började jag med Silver och blev lite frustrerad, inte för att det inte gick bra men....
Det är väldigt svårt att rida en ny häst och vi var dessutom utomhus där det inte finns speglar. Har lite svårt att veta exakt vad jag letar efter och jag vill helst att allt ska funka på en gång. Jag får hela tiden påminna mig om att jag faktiskt inte kunde galoppera vänster galopp på Radon de första veckorna utan att han bytte.
Så lätt att glömma, men emellanåt hittade jag ett trevligt läge i både trav och galopp.

Radon kändes riktigt fin idag och galoppen var betydligt bättre idag. Satte tvåorna och gjorde hyffsade piruetter, hade en väldigt trevlig känsla.
Han känns just nu som ett par väl ingådda skor. Inte helt fel ;)

Imorgon blir det tidig uppstigning, blir dressyr för båda pojkarna imorgon också innan de ska få vila på onsdag, då jag ska ut och åka båt efter jobbet med släkten.


// Mia (:


Bjuder på en mycket fin uteritts bild på FI aoch Upan, även här uppför Specksta!

Kommentarer
Postat av: Fia

hahah, vad snygga vi är! Måste vara vår första vinter. Tror knappt jag har ridit barbacka sen dess ;)

2011-07-26 @ 08:44:30
Postat av: Anonym

SEr ut som om ryttaren knappt ridit förr. Men kanske det är halt eller nåt?

2011-07-30 @ 00:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0