Grundjobb och bråkig vattenslang.

Igår blev det ett riktigt nyttigt grundjobbs-pass för mig och Upan. Jobbade på att bara kunna växla upp och ner i galoppen. Måste se till att rida ordentligt i piruettgaloppen och även se till att han svarar påengång när jag vill att han ska ta längre språng och trycka på lite! Han kändes riktigt fin efter ett tag iallafall. Sådär härligt rund :) I traven jobbade vi lite öppnor längs långsidorna.

Efter ridningen var tanken att jag skulle skynda mig hem. (Vilket jag också gjorde). Men alla redskap ville inte samarbeta med mig! När jag släppte ut Upan i hagen så passade jag på att koppla ihop vattenslangen och lägga den i vattentunnan. Så jag skurvade som vanligt bara på vattnet inne i stallet och passade på att plocka undan det sista. Men när jag gick ut för att kolla om det var fullt snart så ser jag bara hur det rinner vatten påvägen till hagen. Ohnose, slangen hade lossnat från en av skarvarna. Hann få mig en riktig dusch i ansiktet innan jag lyckades få den att fastna... Bra tänkte jag och ställde mig vid tunnan och övervakade slangen. Men inte mer än botten hann fyllas innan det slutar rinna vatten. Och vad tror ni har hänt då? Jo då har en annan skarv gått isär och det fullkommligt forsade vatten vid stalldörren.. Då stängde jag faktiskt av vattnet innan jag började och meckla för annars hade jag blivit vääldigt blöt. När det klatret var fixat så rann faktiskt vattnet hela vägen till hagen och ner i vattentunnan. Men huga så långsamt..



Kan ju säga såhär efteråt att det hade gått myycket fortare om jag bara hade tagit en vattendunk på en skottkärra... Sånthär trasslar bara när man har ont om tid och är trött och hungrig ;)

Idag blir en låång arbetsdag. Sisodär 13 timmar så jag får se om det blir nån ridning idag.

Kraam /Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0