Fina pojkar

Radon gjorde ett riktigt bra pass igår, de bästa på länge måste jag nog säga.

Jobbade saxen ur Intermedier och efter två halv bra försök, pga ryttarmissar, lyckades vi göra två riktigt bra. Gjorde även treorna och tvåorna utan större problem, ända kruxet är att han blir lite väl på, men de kan vi nog leva med.
Fortsatte med lite travjobb och det var länge sedan vi gjorde en sån bra travsluta till vänster. Där ligger våran akilles häl i vanliga fall men gårdagens var riktigt bra. Fick dessutom till två bra längningar, där avslutade vi och gick in. Duktig pålle, Är fantastiskt tävlingssugen nu, var alldeles för länge sen sist.

Silver jobbade på riktigt bra också, och vi kunde galoppera hela passet utan ett enda egenpåhittat byte.
Med honom red jag galoppslingar ut gamla La:6 och efter en första gång som blev lite vinglig gick det riktigt bra. Sedan blev det lite byten och jag har mycket svårare att byte till höger på honom vilket är lite roligt eftersom det är precis tvärtom på Radon.
Kan också säga att dom är så fruktansvärt olika att rida, behöver verkligen tänka om emellan men det är så otroligt roligt.

Idag gör jag sista arbetsdagen innan det blir semester för mig en vecka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0