Oj vad roligt det är att rida :D

Började med jobb på ridskolan även idag, när jag var klar och hade haft blåbärslägret vid kvart i ett passade jag på att rida Silver eftersom jag inte började på Ok förren klockan tre.

Red på utebanan och Ingrid tittade på. Han kändes riktigt spänstig ända från början och jag insåg bara efter ett litet tag vad otroligt mycket det gjorde mentalt för mig att rida för Camilla i helgen.
Jag vågar nu lite på min känsla, gå på när det behövs och kräva lite mer. Jag får dessutom inte panik nu när det händer någonting utan tänker mer, jaja de här löser vi också.
Så känslan i ridningen är helt annan nu än innan helgen och idag kunde jag verkligen njuta av min fina häst :)

Red skolorna ur MsvC programen och försökte hitta flyt och lite mer böjning. Det roliga med Silver är att vänster slutan är absolut lättast och det är den Radon har svårast med.
Sedan red jag även slingar i galopp ur gamla La:6 med enkla byten och även lite byten i sprången innan vi gav oss för dagen.

Sedan var det jobb på macken som gällde och när jag slutade där ringde Fia så jag åkte ut till ridskolan igen och pratade lite och tittade på när hon tränade för Ingrid.


Bjuder på två bilder som är ifrån idag faktiskt :D På Fia och Upan, dock i motljus och med Iphonen men ändå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0